Kokoskuddar

lördag 24 februari 2007
Vi gör godis

Gick ner i förrådet för att leta efter en brittisk kokbok som jag köpte på ett antikvariat för ett par år sedan. Boken är tjock som en bibel och jag tänkte att det kunde vara trevligt att bläddra lite och kanske översätta ett recept eller två. Tyvärr hittade jag inte den boken trots att jag gick igenom massor av lådor fyllda med böcker. Däremot hittade jag en gammal välanvänd favorit: Vi gör godis av Pia Beckman. Minns att kokoskuddarna alltid gick hem när man skulle baka till discon som klassen ordnade, eller om det fanns en anledning att baka till ridklubben.

Tyvärr verkar boken inte finnas att köpa längre men här får ni i alla fall ett smakprov:

Kokoskuddar
Klicka för större bild!




Andra bloggar om: , , , ,

Etiketter:

 
Skrivet av Aradil vid 17:02 |

Ja den boken känner jag igen, man blir glad av bilderna och den lite slarvigt skrivna texten!
Kristina Eriksson: Ja, det ser så enkelt ut när det är upplagt på det sättet. :)
Vilken underbar bok!!
Kinna: Ja, den är så söt och inspirerande!
Va' kul att se boken!
(De är ju så goda, kokoskuddar. :)
Soul_bird: Den är så söt :)
(Ja, åtminstone var dom det förr. Vet inte hur gott jag skulle tycka det var idag - smakar rätt mycket socker)
Onekligen en poäng! Man minns dem ju som de smakade "då". Vete sjutton om man vill förstöra det goda minnet.
Soul_bird: Jag är lite kluven för tänk om dom är lika goda som då, då är det ju synd att man missar... *funderar*
Hej! Läste ditt inlägg om VI GÖR GODIS av Pia Beckamn. Jag har tappat bort min egna bok och undrar om du skulle kunna ge mig receptet på knäck som finns i den? Det är mitt favorit recept och nu när det är jul så saknar jag det enormt mycket! Det vore väldigt snällt om du kunde hjälpa mig!
Min mailadress är sazyline@hotmail.com om du kan maila receptet till mig. Tack!