Långfil

fredag 18 maj 2007
Långfil

Äntligen!

Har letat efter långfil sedan jag flyttade ner hit, men fått tji varenda gång. När jag sträckte mig efter ett paket yoghurt idag så fastnade mina ögon på två övergivna paket en liten bit därifrån. Hoppas att detta blir en vana för det är ju alldeles särskilt gott med långfil på sommaren!


Andra bloggar om:

Etiketter:

 
Skrivet av Aradil vid 18:38 |

Tycker också det är så gott! - åt det första gången i Jämtland på en semester.
Får nog göra slag i saken & återuppliva minnet. :)
Soul_bird: Det är speciellt, men ack så svårt att få tag i här nere. Fast när nu Arla börjat tillverka kanske det dyker upp oftare. Hoppas kan man ju :)
Hrm... ursäkta en väldigt korkad paks, men vad är långfil?

Kollade förresten bland dina fläskkött-recept för o se om du hade ngt som verkade intressant för mig, men det fanns inget :(
  omkring: 5 juni 2007 kl. 17:55 sa: Anonymous Anonym
Jag älskar långfil, hittar det ganska ofta på Hisingen.
  omkring: 6 juni 2007 kl. 00:16 sa: Anonymous Anonym
Paks: Inte korkad, men kanske inte tillräckligt mycket norrlänning ;) Långfil är en fil med seg konsistens kanske man kan säga... Gott är det i alla fall!

Vad synd att du inte hittade något passande...

Hannele: Visst är det gott!
Kanske fler norrlänningar på Hisingen än i Småland... (Nu har jag inte sett till det på ett tag)